مایکروسافت (Microsoft) انتظارات زیادی از بخش گیمینگ و Xbox دارد

satya-nadella-microsoft
1+

کاربرانی که این مطلب را پسندیده‌اند
  • avatar

به نظر می‌رسد ساتیا نادلا (Satya Nadella) و شرکت مایکروسافت (Microsoft) این روزها اهمیت بسیار بیشتری برای بخش گیمینگ و Xbox قائل هستند. با اول دیالوگ همراه باشید.

جلسه ارائه گزارش سه ماهه مالی اخیر مایکروسافت به منظور اطلاع رسانی به سرمایه گذاران و تحلیلگران در خصوص عملکرد شرکت از 1 جولای تا 20 سپتامبر 2017 در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) برگزار شد. در این جلسه ساتیا نادلا، (Satya Nadella) مدیر عامل شرکت، شرحی کلی از عملکرد مالی بخش ایکس باکس (Xbox) و گیمینگ مایکروسافت و چشم انداز آن ارائه داد. او در این خصوص گفته است:

ما به منظور پیگیری فرصت‌های بسیار زیادی که در صنعت چند صد میلیون دلاری گیمینگ پیش روی ما است بسیج شده‌ایم. ما می‌خواهیم رویکرد خود را در خصوص چگونگی تفکر در خصوص بخش گیمینگ گسترش دهیم، از چگونگی نحوه‌ی ساخت بازی‌ها و انتشار آن‌ها تا چگونگی بازی و مشاهده شدن آن‌ها [توسط مخاطبان].

ما به ایجاد ارتباط بین داشته‌های خودمان در عرصه گیمینگ روی کامپیوتر، موبایل و کنسول ادامه خواهیم داد و برای بیشتر کردن تعداد کاربران ماهانه ایکس باکس لایو (Xbox Live) خودمان که بیش از 53 میلیون هستند و همچنین هر چه بیشتر و عمیق‌تر درگیر شدن آنها با سرویس‌های جدید خودمان (مانند Mixer و Game Pass) کار خواهیم کرد. ما تنها چند روز با عرضه‌ی ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)، قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین کنسولی که تا کنون ساخته شده، فاصله داریم.

علاوه بر این ما انتظارات زیادی از بخش گیمینگ خودمان داریم تا بتواند افراد بیشتری را به تجربه [سرویس‌های] مایکروسافت ترغیب کند و سناریوهای تعاملی و مصرفی ما را گسترش دهد. این به معنی بازبینی بنیادی در خصوص چگونگی سنجش پیشرفت بخش گیمینگ توسط ما است. در حالی که ما به نوآوری روی کنسول، کامپیوتر و سرویس‌های آنلاین خود ادامه خواهیم داد، فرصت‌های مهم مضاعفی را در عرصه بازی‌های رقابتی (eSport) و استریم بازی‌ها مشاهده می‌کنیم. رشد 20 درصدی درآمد بخش نرم افزار و سرویس‌های ما در سه ماهه گذشته نشان دهنده پتانسیل اولیه این فرصت‌های بزرگتر برای ما است.

پس از آن نادلا به برنامه‌ی مایکروسافت برای استفاده از سرویس‌های ابری به منظور بهتر کردن بازی‌ها نیز اشاره کرد. او بدین منظور از مشارکت مایکروسافت با PlayerUnknown’s Battleground به عنوان یک نمونه یاد کرد:

ما همچنین این فرصت را پیش روی خود می‌بینیم تا توسعه‌دهندگانی که روی بازی‌های کنسولی، کامپیوتر و موبایل کار می‌کنند را نسبت به استفاده از سرویس‌ و سرورهای ابری خودمان (به منظور بهتر کردن گیم‌پلی و اجتماعات گیمری) توانمند سازیم. گیمینگ با استفاده از برخی از برنامه‌ها و محتویات بسیار سنگین برای پردازش توسط پردازنده‌های محاسباتی و گرافیکی (CPU و GPU) مرزهای نوآوری در سخت‌افزار و نرم‌افزار را جابجا می‌کند و این فرصتی بسیار بزرگ در بخش سرویس‌های ابری را برای ما مهیا می‌سازد.

به عنوان یک نمونه، سازنده بازی PUBG نه تنها برای عرضه‌ای انحصاری [زمانی] بازی خود روی ایکس باکس با ما همکاری می‌کند بلکه برای اجرای بازی خود از آژور (Azure)، سرویس ابری مایکروسافت، بهره می‌برد.

این در حالی است که نادلا در این گزارش به نقش سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game  Pass) و تصمیم مایکروسافت برای تبدیل کردن این سرویس به «نتفلیکس» (Netflix) بازی‌ها نیز اشاره کرده بود. به نظر می‌رسد که این روزها مایکروسافت بسیار جدی‌تر از قبل به بخش گیمینگ و Xbox نگاه می‌کند و برنامه‌های بزرگتری برای این بخش دارد.

نظر شما در خصوص این خبر و صحبت‌های نادلا چیست؟

 

منبع: DualShockers

۰ پاسخ

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

9 + شش =

با ما در ارتباط باشید

ما الان در دسترس نیستیم. اما شما می‌توانید ایمیلی برای ما ارسال کنید تا ما در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

در حال فرستادن

© کپی رایت - کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه اول دیالوگ است

با مشخصات خودتان وارد شوید

یا    

مشخصات خود را فراموش کرده‌اید؟

ایجاد حساب کاربری